tisdag 16 mars 2010

Bandbredd och böna

Ärmlöst är lite knepigt att få snyggt, tycker jag. En dubbelt invikt kant drar sig gärna och det är inte alltid det blir lyckat med foder. Tips mottages tacksamt. Tyget i barnklänningen nedan är i ganska grov bomullsväv och låter sig inte vikas dubbelt utan att det blir klumpigt. Den här gången löste jag det hela genom att dölja kanten med ett band. Med halslinningen blev det likadant, den blev inte snygg om man bara vek in, så det fick bli en liten extra krage. Tyget hittade jag hos Old Touch och föll pladask för mönstret och färgerna. Efter att ha botaniserat hos de småsura tanterna på Mattsons Band hittade jag ett i en bra nyans och bredd.


Upptäckte till min glädje och lite fasa att jag fått en utmärkelse från en av de stora inspiratörerna Saltaste Bönan. Som relativt ny i bloggbranschen blir man ju både chockad och upprymd över uppmärksamheten. Jag tackar bästa bönan ödmjukast för detta och för epitetet ”koftvisionär”. Det förpliktigar.
En riktigt värdig mottagare vidareförmedlar den här utmärkelsen till andra bloggare. Men som den blyga viol jag fortfarande är, så avvaktar jag tills bloggkläderna blivit lite varmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar